Τετάρτη, 2 Φεβρουαρίου 2011

Δικαίωμα στην παιδεία

Τη στιγμή που πολλοί από εμάς φτιάχνουμε εξελάκια με τα συν και τα πλην ιδιωτικών σχολείων, παζαρεύουμε με τον ευατό μας τα χιλιάρικα στα δίδακτρα, ζυγίζουμε τα έξτρα καρίκιουλαρ ακτίβιτιζ και τις καθημερινές διαδρομές με το σχολικό, την ίδια αυτή στιγμή, το δικαίωμα στη παιδεία και η παροχή των πλέον βασικών στοιχείων εκπαίδευσης στον αναπτυσσόμενο κόσμο είναι ένα θέμα "ρευστό". 
Δε συζητάμε για ποιότητα εγκαταστάσεων, για "δημοτικούς" και "ιδιωτικού" παιδικούς, αλλά για την ύπαρξη ή μη ενός βασικού συστήματος παιδείας...
Σε αυτό το πλαίσιο εργάζονται δεκάδες ανθρωπιστικές ΜΚΟ, άλλες μικρές και τοπικές, άλλες μεγαλύτερες - πολυεθνικές. 

Όταν ένα τέτοιο θέμα είναι τόσο μεγάλο, υπάρχει χώρος για βοήθεια από όλους. Κάπως έτσι εξελίχθηκε το INDEX: Design Challenge 2010, όπου το design καλείται να υπηρετήσει το δικαίωμα στην παιδεία στον αναπτυσσόμενο κόσμο. 

Οι ιδέες που υποβλήθηκαν ήταν πολλές και πολύ ενδιαφέρουσες. Ξεχωρίζω όμως το Teddy Bag μια σχολική σάκα η οποία είναι κατασκευασμένη από ανακυκλώσιμα υλικά και μετατρέπεται σε θρανίο και καρέκλα μαζί. Με αυτό τον τρόπο, η μελέτη γίνεται οπουδήποτε. 















Το tedy bag είναι μια δημιουργία των François Verez και Ane Eguiguren, από τα Université Technologique de Compiegne (UTC) και  Elisava School of Design

Η πρότασή βασίζεται σε χαμηλό κόστος παραγωγής, αφού το βασικό υλικό είναι χρησιμοποιημένα χαρτόνια συσκευασίας και σε ένα ευρύτερο πλαίσιο επαναχρησιμοποίησης. Η παραγωγή του είναι γενικά απλή και δεν χρειάζεται να γίνει βιομηχανοποιημένη. Άρα μπορεί να δημιουργήσει αρκετές θέσεις εργασίας...

Αξίζει να ρίξετε μια ματιά στο pdf της ολοκληρωμένης πρότασης...





  

 











Με όλα αυτά κατά νου, λέω να ευχηθούμε καλή επιτυχία σε όλες τις ιδέες του διαγωνισμού και να μειώσουμε τη καθημερινή μας γκρίνια αλά "Σε τι κόσμο θα μεγαλώσουν τα παιδιά μας Νίκο Ευαγγελάτο;". Υπάρχουν και πολύ χειρότερα...(ή μήπως εκεί ανάμεσα στα λίγα τελικά περνάνε καλύτερα;)


















































Δεν υπάρχουν σχόλια: