Δευτέρα, 4 Οκτωβρίου 2010

Ξέφυγες...

...φίλε κριέιτηβ νταϊρέκτορ στη διαφημιστική. Σου δώσανε ένα brief, σου είπαν, "σκέψου ελεύθερα" και εσύ έβγαλες τα απωθημένα σου. Είναι η κλασική ιστορία με τη διαφήμιση και τις ΜΚΟ. Συνήθως η ΜΚΟ (Μη Κυβερνητική Οργάνωση) δεν πληρώνει, έχει όμως "καλό σκοπό" και "νεύρο" και έτσι η διαφημιστική ξεσπαθώνει ελεύθερα (μια που δεν έχει απέναντι τον πελάτη που ζητά να επικοινωνήσει δραστικούς "κόκκινους και πράσινους κόκκους"). Τις περισσότερες φορές όμως το παραγόμενο αποτέλεσμα είναι εντελώς οφ. Και μετά συνυπεύθυνη είναι και η ΜΚΟ που δίνει το οκ και βγάζει το μήνυμα στον αέρα.

Γιατί σας τα λέω όλα αυτά; Δείτε τα δύο παρακάτω σποτ. Το πρώτο αφορά καμπάνια κατά της "πρόχειρης σίτισης" (junk food). Το δεύτερο μια "άκυρη" καμπάνια ενάντια στην κλιματική αλλαγή.
Και οι δύο χρησιμοποιούν παιδιά, τον εύκολο και φτηνό τρόπο (στόχο) για να σοκάρεις ή να συγκινήσεις.








Τόσο από την πλευρά του πατέρα, όσο και του επαγγελματία ρίχνω Χ και στα δύο.
Όχι επειδή (και καλά) με σοκάρουν τα παιδάκια που εκρήγνυνται, απλά επειδή είναι άκυρα ρε παιδί μου! Βρες χίλιους δύο άλλους τρόπους να προβάλεις το μήνυμα και όχι το μήνυμα για το μήνυμα (με πιάνιες;;).

5 σχόλια:

efal είπε...

babaka έξαλλη με έκανες απογευματιάτικο!
Είπαμε να βγάλουν το άχτι τους, αλλά όχι κι έτσι. Φτάνουν πια τα παιδάκια/ σκυλάκια/ γατάκια/ ζωάκια/ ηλικιωμένοι/ ανάπηροι/ κάθε λογής ανήμποροι και καταρακωμένοι στις οθόνες μας. Για να πούνε τί; Να μιλήσουν στο συναίσθημα; Στην EQ μας (μη χ&^ω!);

Χάθηκε ο καιρός που ένα έξυπνο και σχεδόν ακαριαίο σποτ έμενε για μέρες ίσως -τελικά- και χρόνια στο μυαλό του καταναλωτή;

Να θυμηθούμε την "(είναι) κεφάτη (που) γυρίζει απ' του Βερόπουλου;" ή το παιδάκι με τα "τυρί, γάλα, ρύζι, καμπά" παραμάσχαλα, τον φωνακλά με το αξέχαστο "Ακάκιε τα μακαρόνια να' ναι ΜΙΣΚΟ!", ή το καλύτερο με διαφορά "από έξω εμφάνιση και από μέσα άνεση";;;

Ε, μα πια, φτάνει με τη συγκίνηση και τον οδυρμό ή ακόμα χειρότερα με την πρόκληση ντροπής και σοκ στον τηλεθεατή.
Χάθηκαν τα όμορφα συναισθήματα για να μας μείνει κάτι -όμορφο επιτέλους!- στο μυαλό;

Τα σέβη μου!
mama 35+

efal είπε...

...και ξέρω το junk food και η κλιματική καταστροφή μόνο όμορφα δεν είναι, αλλά είναι τόσο δύσκολο να πολεμήσουμε την ασχήμια μέσα από την ομορφιά; Τη βρωμιά μέσα από την καθαρότητα; Τη μαυρίλα μέσα από τα χρώματα;

Ζητάω πολλά;

μπαμπάκα; είπε...

@35+
Μεγάλο κεφάλαιο αυτό...Και το να βρεις ή να επιλέξεις το κατάλληλο "σπιν" είναι όλη η υπόθεση στην τέχνη της διαφήμισης.

Olivia Gavrili είπε...

Παιδιά... εγώ που δεν κατάλαβα το νόημα της δεύτερης είμαι παντελώς χαζή;

μπαμπάκα; είπε...

@Olive

...Όποιος δεν συμφωνεί να περιορίσει τις εκπομπές CO2 ανατινάζεται με το πάτημα ενός κουμπιού.
Αν ήταν έξυπνοι θα βάζαν τουλάζιστον έναν άλλο μηχανισμό πυροδότησης. Γιατί το "μπουτόν" καίει ρεύμα και αυτό με τη σειρά του εκπέμπει CO2 στην ατμόσφαιρα, άρα και ο "εκτελεστής" είναι περισσότερο μ@/κας από τον "αντιφρονούντα".
Μη την ψάχνεις...ίσως η πιο άκυρη καμπάνια για climate change και πίστεψέ με, το θέμα το ξέρω καλά!