Πέμπτη, 30 Σεπτεμβρίου 2010

Δύσκολοι καιροί για οικολόγους

...και για "ψαγμένους" γενικότερα, αν και μου τη δίνουν και οι δύο χαρακτηρισμοί, καθώς ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί θα πρέπει να "χαρακτηρίζομαι" όταν αναζητώ λύσεις που δεν βλάπτουν την υγεία μου και το περιβάλλον.

Τέλος πάντων, ήταν που ήταν στραβός γιαλός, ήρθε και η οικονομική κρίση και πλέον και στραβά αρμενίζουμε.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, με την παραδοχή ότι γνωρίζεις τους κινδύνους και αρχίζεις να αναζητάς "πράσινες" εναλλακτικές. Σε όλα. Στις μεταφορές, στην ένδυση, στη διατροφή, στο σπίτι.

Μπαίνεις σε πολυμάγαζο μπεμπέ και κατευθύνεσαι στον πάγκο με τα μπιμπερό:

- γεια σας, ψάχνουμε για μπιμπερό/παγουράκι χωρίς PBA...
- χωρίς τι;
- PBA,...χημικά που βλάπτουν τον άνθρωπο...
- ααααα, όλα αυτά τα μπιμπερό είναι από ειδικό πλαστικό, υποαλεργικό, είναι καλά.
- ναι, ξέρω, αλλά μάλλον δεν μας κάνουν, θα πάρουμε τα γυάλινα (και καλά θα κάνουμε).

safesippy - "καθαρό",δοκιμασμένο, τέλειο


 Και από το στόμα προχωράμε προς τα κάτω...στις κρέμες περιποίησης του μωρού/παιδιού.

 - αυτή είναι καλή, όλες οι μαμάδες αυτές παίρνουν...και η δική σας μητέρα την ίδια θα σας έβαζε...
- ναι, αλλά μήπως έχει Parabens...
- <έκφραση Ροφού> δεν ξέρω, εμείς αυτά έχουμε...δείτε τι γράφει το κουτί.

αφρόλουτρο Weleda με καλεντούλα


Σας άνοιξε η όρεξη και για άλλα; Διατροφή! Μεγάλο κεφάλαιο...

αγγούρι το καρότο - via 











€1 το κιλό τα συμβατικά φρούτα και λαχανικά, €3,5 τα βιολογικά.
Καταλήξαμε να παίρνουμε δύο σετ τρόφημα: συμβατικά για εμάς (την γενιά του Αουτάν και του Κατόλ) και βιολογικά για τα παιδιά.
Όσο για τη γεύση, "φρούτα" θα βρείτε μόνο σε πάγκους βιολογικής λαϊκής. Τα σούπερ μάρκετ πουλάνε τα πάντα σε  γεύση αγγούρι.

Να σας πάω στο σπίτι; Αποφασίσαμε να βάψουμε το σπίτι μας με φυσικά χρώματα. Μετά από πολύ έρευνα καταλήξαμε στα χρώματα της Auro. Ανοίγεις το κουβαδάκι και μοσχοβολά πορτοκαλέλαιο!

χρώμα auro

Ωστόσο δώσαμε μάχες με τον μπογιατζή, που δεν το ήθελε γιατί δεν μπορούσε να το "στρώσει" (δεν είχε πλαστικούρα να απλώνει). Αναγκαστήκαμε και πληρώσαμε τα διπλάσια σε υλικά για να μην έχουμε καρώ τοίχους.

Δεν είναι ακατόρθωτο να βρει κανείς τις "πράσινες" λύσεις. Μου τη δίνει όμως που λόγω της προσφοράς /ζήτησης, τα οικολογικά προϊόντα ισούνται με προϊόντα πολυτελείας.

Τελικά  αναρωτιέμαι αν το "πράσινο" ζην θα μπορέσει να επιβιώσει μέσα στο σκοτάδι της ελληνικής άγνοιας (και άρνησης να "ψαχτούμε" - άρα να είμαστε "ψαγμένοι") και την οικονομική κρίση. Θέλει επιμονή (και χρήμα). Και είμαστε (και εδώ) πολύ πίσω.
Δύσκολοι καιροί για οικολόγους... 


Για περισσότερη πράσινη ανάγνωση (όχι ανάπτυξη, ΕΛΕΟΣ πια) μπορείτε να επισκεφθείτε τα παρακάτω:
 



3 σχόλια:

Stefanos είπε...

To basiko erwthma einai an ta "oikologika" h "biologika" proionta einai ontws kalytera kai an einai swsto na ypo8etoume oti einai se oles tis periptwseis. H "prasinh" oikonomia einai ki ayth basismenh sto marketing, opws oles oi alles (oikonomies).

efal είπε...

babaka συμπάσχω και αναρωτιέμαι κι εγώ σε τι κόσμο θα μεγαλώσουν τα παιδιά μας με τόσο ακριβές -οικολογικές- επιλογές. Μιας και δεν ανέφερες το θέμα της ένδυσης, που έχει καταντήσει αίσχος (από τη μία τα κινέζικα του jumbo και από την άλλη τα πανάκριβά branded των ακατανόμαστων παιδικών boutique) σου συστήνω να τσεκάρεις το http://www.theorganicmamas.bigcartel.com/ που εκτός από υπέροχα ρουχαλάκια έχει και πανέμορφο site.

Περαστικά μας!

ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΠΛΗΘΑΡΑΣ είπε...

Sostos o babakas... grapse kai gia ta provlimata me tous esoterikous rypous kai genikos kategrapse tropous periorismous tis ekthesis se ximika... to exeis :-)